Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w edukacji włączającej osoby niepełnosprawne wzrokowo
Wydawnictwo Wolters Kluwer i Akademia Pedagogiki Specjalnej (APS) uznajÄ…c znaczenie edukacji wÅ‚Ä…czajÄ…cej podjÄ™li inicjatywÄ™ zorganizowaniu cyklu konferencji poÅ›wiÄ™conych temu zagadnieniu. Pierwsza z nich dotyczÄ…ca edukacji osób z dysfunkcjÄ… wzroku odbyÅ‚a siÄ™ 10 kwietnia br. Podczas obrad szczególny akcent zostaÅ‚ poÅ‚ożony na znaczenie mediów elektronicznych w pracy z uczniami z tym rodzajem niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci. Uczestnicy konferencji mieli również okazjÄ™ przyjrzeć siÄ™ edukacji wÅ‚Ä…czajÄ…cej w kontekÅ›cie uwarunkowaÅ„ prawnych i wyzwaÅ„, jakie przed niÄ… stojÄ… we wspóÅ‚czesnej rzeczywistoÅ›ci oÅ›wiatowej. KonferencjÄ™ otworzyli prof. Stefan Kwiatkowski – prorektor ds. nauki APS oraz Elżbieta Piotrowska-Albin - Dyrektor Segmentu Edukacja Wolters Kluwer SA.
Oprócz reprezentantów Å›rodowiska oÅ›wiatowego i naukowego w obradach wziÄ™li udziaÅ‚ również przedstawiciele organizacji spoÅ‚ecznych dziaÅ‚ajÄ…cych na rzecz osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… wzrokowÄ…, w tym m.in. Fundacji na Rzecz Centrum Edukacyjnego dla Uczniów Niewidomych i SÅ‚abowidzÄ…cych „CEDUNIS”, Fundacji” Szansa dla Niewidomych”
Sponsorem konferencji byÅ‚a firma SAD. Organizatorzy dziÄ™kujÄ… wszystkim instytucjom, które wÅ‚Ä…czyÅ‚y siÄ™ w rozpropagowanie tej ważnej dla Å›rodowiska osób niedowidzÄ…cych konferencji.
Anna Grałek
Wolters Kluwer