Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Laureaci konkursu "Magiczna Europa" z wizytą w Brukseli

Dzień 1
Z Warszawy wyruszyliśmy w kierunku Brukseli punktualnie o 20.00. Droga była długa, ale uprzyjemniał ją Denzel Washington i telewizyjny podgląd drogi. Do Brukseli dojechaliśmy następnego dnia już o 12.30 i zakwaterowaliśmy się w ekskluzywnym hotelu.

Postanowiłyśmy szybko się rozpakować , aby wykorzystać ten czas na dodatkowe zwiedzanie. Jednym z ważniejszych punktów programu była degustacja tradycyjnych belgijskich frytek. Bardzo nam one smakowały, ale nie zdecydowałam się na żaden z nietypowych sosów. Wybrałam majonez i ketchup.

Następnym punktem programu było zwiedzanie Brukseli z przewodniczką, która opowiedziała o historii katedry, starego miasta i pasażu św. Huberta, ale największym zainteresowaniem wśród naszej grupy cieszył się Mannekenpiss, czyli pomnik sikającego chłopca, a także pomnik sikającej dziewczynki. Od 19.00 był czas dla siebie, który wykorzystałam na zakupy, wypicie gorącej czekolady i zjedzenie pysznych gofrów.

Dzień 2
Był to dzień pełen atrakcji i wrażeń, a zaczął się od wspaniałego śniadania w hotelowej restauracji. O 10.15 zebraliśmy się wszyscy w  recepcji i wspólnie pojechaliśmy autobusem 64 do budynku Stałego Przedstawicielstwa RP przy Unii Europejskiej. Tam parlamentarzyści opowiedzieli nam o swojej pracy oraz odpowiadali na pytania członków naszej grupy.  Następnie poszliśmy do Parlamentu. We wnętrzu mogliśmy poruszać się indywidualnie, a dzięki elektronicznym przewodnikom mogłyśmy poznawać historię Unii Europejskiej we własnym języku. Następnie udaliśmy się na lunch do stołówki Parlamentu Europejskiego. Tuż po nim uczestniczyliśmy w krótkiej sesji zdjęciowej w tle Parlamentu Europejskiego. Od 16.00 do 17.00 mieliśmy spotkanie z p. Leszkiem Gasiem. Otrzymaliśmy od niego dużą dawkę cennych informacji na temat funkcjonowania Unii Europejskiej. O 17.00 umilił nam czas europoseł Rafał Trzaskowski, opowiadając o swojej pracy w Parlamencie Europejskim. Pół godziny później zaprosił nas do zwiedzenia budynków Parlamentu Europejskiego. Później  udaliśmy się szybko do hotelu, aby przygotować się do kolacji. Do restauracji pojechaliśmy brukselskim metrem. Wszyscy uczestnicy wycieczki potwierdzali, że w metrze w Warszawie jest zdecydowanie czyściej, ładniej i bezpieczniejsze.  Kolacja była podana w formie szwedzkiego stołu. Mieliśmy okazję spróbować niecodziennych przysmaków takich jak humus, baranina czy potrawy z soczewicy.  Europoseł Trzaskowski chętnie zmieniał miejsca i dosiadał się do różnych stołów, by mieć szansę rozmowy ze wszystkimi uczestnikami wyjazdu.

Dzień 3
Ostatniego dnia pobytu w Brukseli postanowiłam wcześnie wstać, by móc jak najwięcej czasu poświęcić na zwiedzanie oraz kupowanie pamiątek. Nasz pobyt w Brukseli oficjalnie zakończył się o 12.00, kiedy wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w kierunku Warszawy. Drogę powrotną uprzyjemniało pisanie tej relacji, by jak najlepiej poinformować was o naszej niezapomnianej podróży do stolicy Belgii.